Blogiin tulossa Tansanian reissujen matkapäiväkirjat ja myös mahdollisesti muidenkin reissujen kuvauksia.

tiistai 19. helmikuuta 2013

19.06.2012 Katavi national park - Mbeya

19.06.2012
Katavi national park - Mbeya

Heräsimme 05.20 ja muut olivat jo hereillä. Yöllä joku eläin oli käynyt kaatamassa ranger postin pihan roskiksen.

Tarkoitus olisi lähteä 06.30, mutta hieman epäilemme  aikataulun pitävyyttä. Pakkasimme tavaramme, patjat ja peitot + purimme ja pakkasimme telttasängyt. Juuri muuta taas emme sitten osanneetkaan /saaneetkaan tehdä. Toimimme taas valonnäyttäjinä ja Mikko oli apuna telttojen pakkaamisessa. Niinhän siinä kävi, että 06.30 olimme vielä leirissä ja kaikki oli kesken.

Matkaan pääsimme lähtemään kello 07.20.

Ajoimme takaisin kohti Mbeyaa lyhyempää reittiä. Rangerit olivat sanoneet, että tie olisi turvallinen, koska siellä partioidaan koko ajan ja rosvot viettävät hiljaiseloa aina edellisen keikan jälkeen. Ajelimme Katavin puiston läpi kohti ulosmenoporttia ja vielä puisto pääsi yllättämään meidät. Keskellä tietä seisoi lauma isohevosantilooppeja. Nämä ovat ymmärtääksemme melko harvinaisia. Kiitos Katabin hengelle näiden eläinten kohtaamisesta ja siitä, että pääsimme turvallisesti isommalle tielle. Isohevosantiloopeista ei ole kuin muutama kuva, koska olimme poistaneet kameroista muistikortit. Jos meidät olisi ryöstetty niin eivät olisi saaneet tärkeimpiä, eli kuvia. Muistikortit olivat sukkiemme sisällä :-)

Nyt matka olikin sitä tuttua töyssyistä tietä, jota vielä tietyöt hidastivat.

Matkalla pidimme myös lounastauon

Reitti vei taas Tunduman kautta

Mbeyassa olimme jo kuitenkin klo 18.00 aikaan. Hotellissa meille kävi oikea onnenpotku, nimittäin varaustamme ei löytynyt. Ainoa huone mikä oli vapaana oli Serengeti-sviitti. Tämä kelpasi meille erittäin mainiosti!

Asettauduimme huoneeseen ja laitoimme taas kaikki akut lataukseen. Istuimme välillä omalla patiolla ja kävimme illallisella. Valitettavasti 11 tunnin ajopäivän jälkeen emme jaksaneet kovinkaan paljon nauttia sviitistä, vaan heti illallisen jälkeen nukkumatti heitteli unihiekat silmiimme.