Blogiin tulossa Tansanian reissujen matkapäiväkirjat ja myös mahdollisesti muidenkin reissujen kuvauksia.

torstai 7. helmikuuta 2013

12.06.2012 Ruaha national park, Mbagi special campsite

12.06.2012
Ruaha national park - Mbagi special campsite

Yöllä ja aamulla kuului leijonan "yskintää". Muuten yö sujui teltassa rauhallisesti ja herätys oli 6.30.

Aamiainen oli 7.30 ja se oli perinteinen. Ajolle lähdimme noin 08.00 ja suuntasimme kohti jokea. Ennen jokea näimme jo norsuja.

Eläimiä oli runsaasti. Seurailimme joen rantaa ja näimme mm. virtahepoja, krokotiilin ja niilinvaraanin. Joen toiselta puolelta Patrick huomasi leijonalauman. 3 nuorta urosta, 3 naarasta ja 1 pentu. Seurasimme niitä pitkään, vaikka välimatka niihin olikin suuri. Jatkoimme ajoa, mutta palasimme samaan paikkaan lounaalle. Lounas syötiin autossa, koska ympärillä oli aika pusikkoista. Ristimme paikan "yksityiseksi leijonanäköala picnic-paikaksi".

Ajelimme hissukseen takaisin päin ja leirissä olimme 15.30. Pitkä ajopäivä, mutta mielenkiintoinen.

Kävimme myös palauttamassa tyhjät pullot päämajan kauppaan ja nautimme siellä yhdet virvokkeet.

Aamulla olimme vieneet Suomesta mukaan ottamamme auringolla latautuvat led-lyhdyt joenuomaan, johon aurinko varmasti paistaa koko päivän. Aika lähelle oli tullut paviaanilauma. Päätimme hakea lyhdyt pois, jotta eivät lähtisi lähisukulaisten matkaan.

Kun istuin päiväkirjaa kirjoittamassa Mikko huomasi joenuomassa ison antiloopin. Pyysimme Thomasia tunnistamaan eläimen ja vihdoin näimme isokudun. Siinä se tallusteli rauhassa ja hävisi vastarannan pusikkoon.

Kävimme vielä lyhyellä ilta-ajolla ja näimme paviaaneja, vihermarakatteja ja tietenkin norsuja.

Illallinen oli aika myöhään n. klo 21. Tänään saimme alkuun ensin avokadoa ja sitten sellerikeittoa. Pääruokana uunissa tehtyä kanapaistosta, perunoita, munakoisoa ja tomaattia. Jälkkäriksi hedelmäsalaattia.

Lataamamme led-lyhdytkin toimivat ja sijoitimme ne telttojen ja vessateltan eteen. Eivät ole kovin tehokkaita, mutta parempi pieni valo kun ei valoa ollenkaan. Nukkumaan klo 21, koska huomenna herätys klo 05.

Muutama kuva vielä tältä päivältä