Blogiin tulossa Tansanian reissujen matkapäiväkirjat ja myös mahdollisesti muidenkin reissujen kuvauksia.

keskiviikko 26. helmikuuta 2014

16.01.2010 Helsinki - Arusha

Koiramme oli viety edellisenä päivänä jo hoitolan hellään huomaan ja saimme työpäivän jälkeen keskittyä vain pakkaamiseen. Lähtö on aikaisin aamulla ja saimmekin kaiken valmiiksi yhdeksän aikaan illalla. Mikko simahti unten maille jo puoliltaöin, mutta itse en uskaltanut nukkua.

Kello 03.40 taksi nouti meidät lentokentälle ja sieltä lentomme Amsterdamin Schipholiin lähti kuuden jälkeen. Saimme koneessa hieman nukuttua ja vaihtokentällä jäi aikaa jopa ostoksiin ja yhteen olueen. Lento Kilimanjaron kentälle lähti nimittäin tunnin myöhässä. Lento sujui hyvin ja konekin oli uusi. Useinhan KLM-yhtiötä parjataan, mutta meillä ei ole ollut siitä mitään pahaa sanottavaa.

Tansania päässä jonotimme jonkin aikaa viisumeita. Lämpöä oli riittävästi noin 26 °C vaikka oli jo myöhäinen ilta. Rinkat saapuivat hyvin perille ja sitten lähdimme etsimään opastamme. Hän löytyikin kentän ulkopuolelta isosta opasmassasta ja lähdimme ajamaan kohti Arushaa. Ajomatka Arushaan kesti noin tunnin ja majoitumme Impala hotellissa. Safarille tulee mukaan meidän lisäksi oppaamme, kokki ja apumies.

Impala hotelli oli ihan ok. Laitoimme tekstiviestit suomeen, kävimme nauttimassa pari paikallista Kilimanjaro-olutta ja sitten olikin aika mennä nukkumaan. Oppaamme kertoi, että Olli on tulossa meitä aamulla tapaamaan.